2024.07.27.
CímlapHírek

2023. szeptember 1-től indul az új, egységes ügyeleti rendszer Törökszentmiklóson

Az Országos Mentőszolgálat tájékoztatása szerint az Országgyűlés által decemberben elfogadott egészségügyi alapellátásról szóló törvénynek megfelelően időben és területileg is fokozatosan megkezdődött az új, egységes ügyeleti rendszer bevezetése. Az elmúlt két évben szerzett tapasztalatokat beépítve, a valós igényekhez igazítottan, Jász-Nagykun-Szolnok vármegyében az új, egységes ügyeleti rendszer szeptember elsejétől élesedik. Az a cél, hogy a jövő év elejére Budapest kivételével az egész országban egységes, a betegek számára az eddiginél jobb ellátást biztosító, a sürgősségi ellátórendszer elemeivel összekapcsolt ügyeleti rendszer működjön. Az ügyeleti alapellátást 2023. szeptember 1-től Jász-Nagykun-Szolnok vármegyében, majd a jövő év elejéig fokozatosan bevezetve az ország egész területén egységes, két elemből álló, betegközpontú rendszerrel (háziorvosi ügyeleti ellátás és sürgősségi ügyelet) biztosítják minden rászorulónak.

Hétköznap 16:00-22:00 között, hétvégén és ünnepnapokon 08:00-14:00 között Törökszentmiklóson a FELNŐTT-GYERMEK VEGYES ÜGYELETI ELLÁTÁS a Törökszentmiklós Rendelőintézetben történik (5200 Törökszentmiklós, Kossuth Lajos u. 126.)

Hétköznap 22:00-08:00 között, hétvégén és ünnepnapon 14:00-08:00 között a FELNŐTT SÜRGŐSSÉGI ÜGYELETI ELLÁTÁS a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Hetényi Géza Kórház és Rendelőintézet Sürgősségi osztályán (5000, Szolnok, Tószegi út. 21.) történik.

A GYERMEKEK ÜYELETI ELLÁTÁSÁT – a fenti vegyes ügyeleti központokon felül – a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Hetényi Géza Kórház-Rendelőintézetben a Gyermeksürgősségi Osztályon lévő Gyermek Ügyeleten a végzik hétköznap 16:00 órától 22:00 óráig, hétvégén és ünnepnapokon 08:00 órától 22:00 óráig.

Az ügyelet telefonszáma 2023. szeptember 1-től 1830, ahol a mentők szakembere fogadja a hívást és az ügyeleti időben hirtelen jelentkező, illetve súlyos egészségügyi problémák esetére magas szakmai színvonalú és biztonságos megoldást biztosít. A hívások kezelése rögzített vonalon, beteg- és minőségbiztosítási szempontokból visszakövethetően, az aktuális szakmai betegosztályozási (triázs) irányelveknek megfelelően történik. A beteg a központi telefonszám hívásával szakszerű tanácsot kap vagy szükség esetén a tartózkodási helyére sürgősségi ügyeleti autót vagy életveszély esetén azonnal mentőt küldünk, a vármegye bármely településén is tartózkodjon az ellátásra szoruló, így a beteg állapotának megfelelő ügyeleti, sürgősségi ellátást a vármegye valamennyi településén, minden rászoruló számára a korábbinál magasabb minőségben és szélesebb elérhetőséggel biztosított.

(forrás: Országos Mentőszolgálat)

Szóljon hozzá!